.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدير كل كانون پرورش فكري مازندران خبر داد؛
آموزش زبان عربي در كانون زبان مازندران

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران از توسعه و گسترش فعاليت هاي آموزشي زبان عربي در كانون زبان مازندران خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران،  قاسم عزيززاده گرجي در نشست مشتركي كه به همين منظور با حضور معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد با اشاره به سابقه و تجربه طولاني كانون زبان در امر آموزش افزود: آموزش مكالمه زبان عربي نيز در اين كانون راه اندازي شد.

گرجي در اين جلسه كه معاونش در امور كانون زبان استان، دو تن از مدرسان برجسته زبان عربي كانون زبان مازندران و دو تن از مسئولين مراكز آموزشي كانون زبان ساري و بابل حضور داشتند  تصريح كرد: كانون پرورش فكري به عنوان يكي ازمجموعه هاي وزارت آموزش و پرورش داراي نگاه آموزشي و تربيتي است. لذا تعامل و همسويي در انجام فعاليت ها و برنامه هاي مشترك مي تواند هر دو دستگاه را در مسير تحقق اهداف آموزشي و تربيتي ياري بخشد.

وي با اشاره به ظرفيت موثر كانون زبان بخصوص در بخش كلاس هاي مكالمه عربي اظهار داشت: حضور معلمان و دانش آموزان مشتاق در مجموعه اين كلاس ها مي تواند به توسعه آموزشي در معلمان عربي و دانش آموزان منتهي شود.

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران با اعلام آمادگي كانون در خصوص گسترش اين همكاري، خواستار تعامل دوسويه در اين جهت شد.

* به دنبال راه هاي جديد در امر آموزش هستيم

اسفنديار نظري، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران نيز با استقبال از اين طرح اظهار داشت: آموزش و پرورش به دنبال راه هاي جديد در امر آموزش است.

نظري خاطر نشان ساخت: آنچه كه آموزش و پرورش را در جهت توسعه اهدافش ياري مي بخشد توجه به اطلاحات و توسعه ساختارهاي آموزشي است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تاكيد بر ظرفيت بالاي كانون زبان در امر آموزشي افزود: توجه به آموزش هاي غير رسمي در چهار چوب كلاس هاي خارج از مدرسه، از ساز و كار هاي انجمن علمي آموزش و پرورش است و ما از اين فرايند استقبال مي كنيم.

وي با اشاره به تاكيد وزير آموزش و پرورش بر كيفيت بخشي آموزشي، وارد كردن آموزش هاي غير رسمي براي معلمان و دانش آموزان را گزينه موثري در اين خصوص عنوان كرد.

نظري  با تاكيد بر همگراي كانون پرورش فكري و آموزش و پرورش، از كلاس هاي زبان عربي و انگليسي كانون زبان  به عنوان كمك كننده و توسعه بخش آموزش و پرورش و نيز مدارس ياد كرد و خواستار رسيدن به راه كار موثري در اين خصوص شد.

گفتني است در اين جلسه، حبييب تقوايي مدرس زبان عربي و عضو گروه هيات تاليف كتاب هاي درسي وازتخانه آموزش و پرورش نيز به ضرورت به روز شدن روند آموزشي زبان عربي در مدارس ايران اشاره كرد و يادآور شد: آموزش زبان عربي در گذشته به صورت قواعد محور بود ولي در رويكرد جديد مكالمه محور و كاربردي شده است.

مدرس عربي كانون زبان مازندران اظهار داشت:اميد است با استفاده از ظرفيت مفيد كانون زبان در خصوص گسترش روند آموزشي زبان عربي و همكاري آن با آموزش و پرورش به توسعه زبان عربي در اين استان نايل شويم.

خانم مهدوي مهر از ديگر مدرسان زبان عربي در كانون زبان مازندران نيز با تاكيد بر اين مهم از راه اندازي زبان عربي در كانون زبان استان به عنوان يك اتفاق موثر ياد كرد.

اين مدرس زبان عربي ادامه داد: نياز سنجي مهمترين فرايند موجود در گسترش زبان عربي در استان است كه بايد ديد در مرحله نخست، زبان عربي براي چه گروهي يا كساني مفيد است .

وي از ضرورت اطلاع رساني و تبليغات نيز به عنوان ديگر لوازم توفيق اين طرح اشاره كرد.

قلي نژاد از مركز آموزشي زبان ساري و كيان نژاد از مركز آموزشي زبان بابل  از مسئولين مراكزي بودند كه ضمن ارايه ديدگاه هاي خود تجربيات خود را در خصوص برگزاري كلاس هاي عربي در اين شهرستان هاي بازگو كردند.

گفتني است: پس از راه اندازي زبان عربي در مراكز ساري وبابل، اين جلسه برگزار شده است تا پس از حصول نتايج مشترك و عملي، بين كانون پرورش فكري و آموزش و پرورش مازندران زمينه هاي توسعه زبان عربي و كيفيت آموزشي در اين خصوص فراهم آيد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.